Wyszukiwarka
Lista Innowacji
1. Impulsem do podjęcia prac nad aplikacją mobilną skierowaną do osób z zaburzeniami w uprawianiu hazardu jest niepokojący wzrost liczby ludzi doświadczających tego uzależnienia. Ponadto wśród pacjentów leczących się zaobserwowano nierzadkie wypadanie z terapii. Natomiast osoby kończące terapię często powracają do nałogu. Z tego względu nieustannie poszukuje się alternatywnych metod pracy, przy czym duże nadzieje pokładane są w aplikacjach mobilnych, które uzupełniają tradycyjne formy pomocy i terapii.
2. Aplikacja ma pełnić następujące podstawowe funkcje:
- zwiększanie motywacji do zmiany poprzez samoocenę,
- natychmiastowy dostęp do empirycznie popartych strategii i technik radzenia sobie z przymusem grania oraz opracowanie własnych strategii w tym zakresie,
- wsparcie w identyfikacji i modyfikacji specyficznych dla hazardu zniekształceń poznawczych,
- identyfikacja bodźców wyzwalających przymus grania oraz wypracowanie przez użytkownika (w oparciu o wcześniejszą psychoedukację) strategii radzenia sobie z nimi,
- identyfikacja osób wspierających i zapewnienie natychmiastowego dostępu do nich, - - planowanie i zarządzanie czasem, w tym stałe monitorowanie aktywności w obszarze grania hazardowego, wyzwalaczy i sposobów radzenia sobie z nimi.
3. Efektem końcowym realizacji projektu będzie pierwsza wersja aplikacji mobilnej skierowana do osób z zaburzeniami w uprawianiu hazardu o różnym nasileniu. Celem aplikacji ma być wsparcie w ograniczeniu lub zaprzestaniu grania w gry hazardowe osób przejawiających zaburzenia w tym zakresie.